Naar welk alles in 1 pakket zocht u het afgelopen jaar?

6 januari 2015 – Alles in 1 pakketten zijn de afgelopen jaren steeds populairder geworden in Nederland. Dit komt omdat het steeds aantrekkelijker is om internet, bellen en tv kijken bij 1 aanbieder onder te brengen. Hierdoor krijgt u namelijk extra korting ten opzichte van allemaal losse abonnementen. En het is gewoon makkelijk. Een andere verklaring voor de toenemende populariteit is dat de aanbieders zelf ook veel meer reclame maken voor hun alles in 1 pakket.

Dit alles is terug te zien in het aantal zoekopdrachten dat er in Nederland wordt gedaan voor alles in 1 pakketten. Op de zoekterm ‘alles in 1’ is in Google sinds 2008 een stijgende trend te zien. Met pieken en dalen. Tussen september en januari wordt er over het algemeen het meest gezocht op alles in 1. Zoals u ook hieronder kunt zien in de grafiek van Google.

KPN alles in 1 meest gezocht

Maar naar welke aanbieder wordt het meest gezocht in combinatie met ‘alles in 1’? Zoals de tussenkop van dit artikel al verklapt is dit KPN.

Gemiddelde maandelijkse zoekopdrachten alles in 1 - top 5

Zoals u kunt zien in de grafiek, wordt er maandelijks gemiddeld 12.100x gezocht op KPN alles in 1. Hiermee steekt KPN met kop en schouders uit boven de andere aanbieders van een alles in 1 pakket. Op nummer 2 staat Ziggo alles in 1 met 5.400x. En op plek 3 staat Telfort alles in 1 met 2400x. Telfort is een zusje van KPN. Samen pakken ze 62% van het aantal zoekopdrachten dat bestaat uit ‘een aanbieder + alles in 1’. Zeker nog het vermelden waard is de nummer 4 ‘Vodafone alles in 1’. Vodafone biedt nog niet zo heel lang een alles in 1 pakket aan met Vodafone Thuis en toch staan ze al op nummer 4 in dit rijtje. De top 5 wordt afgesloten door de zoekterm ‘UPC alles in 1’. Dit is wel een opmerkelijke, aangezien zij zijn verder gegaan onder de naam Ziggo. Toch zoeken er elke maand nog heel wat mensen op UPC alles in 1. Het neemt uiteraard wel af, zoals ook te zien is in de grafiek. Maar toch zijn er de laatste maanden van 2015 nog zo’n 260 tot 300 maandelijkse zoekopdrachten op deze term.

Gemiddeld maandelijks zoekvolume UPC

Stipte alles in 1 minst gezocht

Het verschil tussen de top 5 en de rest is behoorlijk groot. Vandaar dat we de resultaten van deze zoekopdrachten in een aparte grafiek hebben gezet. De resultaten spreken eigenlijk voor zich. Over het algemeen zijn dit de kleinere spelers die ook minder grote marketingbudgetten inzetten.

Gemiddelde maandelijkse zoekopdrachten alles in 1 - de rest

Wanneer wordt het meest gezocht naar ‘alles in 1’?

Google Trends geeft al aan dat er tussen september en januari het meest wordt gezocht naar alles in 1. Maar hoe zat dat het afgelopen jaar? En hoe vaak werd er gezocht naar de top 3 in alle maanden. Dat ziet u in onderstaande grafiek.

Gemiddeld maandelijks zoekvolume top 3 en totaal

Wat valt er op in de grafiek? In deze grafiek is nogmaals heel goed te zien er echt verreweg het meest gezocht wordt op ‘KPN alles in 1’. En vanaf september trekt het zoekgedrag inderdaad aan naar ‘KPN alles in 1’. De zoekterm ‘Ziggo alles in 1’ liet het afgelopen jaar alleen in september en oktober een daling zien ten opzichte van de trend. In november stegen ze wel weer. De zoekopdracht naar ‘Telfort alles in 1’ laat geen bijzondere dingen zien en volgt de trend.

Welke provincie zoekt het meest?

Leuk om te weten wellicht, welke provincie zoekt het meest op ‘alles in 1’. Waarom dit zo is weten we niet, maar de top 5 is:

  1. Drenthe
  2. Groningen
  3. Overijssel
  4. Limburg
  5. Friesland

Zie ook de grafiek van Google Trends hieronder. Des te donkerder het blauw is, des te vaker er wordt gezocht op ‘alles in 1’.

En er is zelfs een top 5 van plaatsen in Nederland af te leiden:

  1. Emmen
  2. Assen
  3. Almelo
  4. Zoetermeer
  5. Gouda

Wilt u weten wat op uw adres het goedkoopste alles in 1 pakket is? Maak dan gebruik van de postcodecheck.