1 juni 2017 – Heeft u op dit moment een alles in 1 abonnement bij KPN, Ziggo, Telfort, XS4ALL of Tele2. Dan bent u als het goed is geïnformeerd door uw provider dat er een prijsverhoging aan zit te komen voor uw abonnement. In sommige gevallen gaat het om een verhoging van ‘slechts €1 per maand, oftewel €12 per jaar. Maar in andere gevallen gaat het wel om een prijsverhoging van €5 per maand en dat is toch alweer €60 op jaarbasis. Mocht deze prijsverhoging voor u nou net de druppel zijn, omdat u toch eigenlijk al niet zo tevreden was over uw aanbieder, dan kunt u nú kosteloos uw abonnement ontbinden. Bent u al langere tijd ontevreden en wacht u totdat de looptijd van uw contract erop zit om over te stappen? Of bent u net ergens klant geworden en gaan de prijzen nu alweer omhoog en had u toch al spijt van uw keuze? Maak hier dan gebruik van en zeg uw abonnement kosteloos op.
U kunt dan meteen op zoek gaan naar een andere betere of goedkopere aanbieder. Er zijn heel wat aanbieders die hun prijzen verhogen, maar er zijn ook nog steeds scherp geprijsde aanbieders. Zoals NLE. Waarbij u al een alles in 1 pakket kunt afsluiten voor slechts €29,95 per maand. Of T-Mobile Thuis alles in 1, waarbij u de eerste 6 maanden slechts €21 per maand betaald. Of misschien toch naar Tele2 of Telfort? Wilt u weten welke aanbieders er allemaal goedkoop alles in 1 op uw adres kunnen leveren? Maak dan gebruik van de postcodecheck.
Waarom verhogen aanbieders hun prijzen?
De aanbieders geven zelf als reden over het algemeen dat ze de kwaliteit en de snelheid van de netwerken ook in de toekomst willen kunnen garanderen. Hierdoor moeten ze meer investeren in de netwerken en dat zorgt voor een hogere prijs. Maar bij Ziggo (over het algemeen een prijsverhoging van €2,55 per maand) en KPN (in sommige gevallen een prijsverhoging van €5 per maand) lijkt de verhoging toch ook te komen door de exclusieve content die u kunt zien als klant. Zo biedt Ziggo ‘gratis’ Ziggo Sport aan (om o.a. de Formule 1 te kunnen volgen), maar ook het ‘goedkope’ FOX Sports Eredivisie abonnement speelt mee. Het lijkt er vooral op dat KPN en Ziggo nu toch ook een deel van deze exclusieve content willen laten gaan betalen door hun klanten door de prijzen te verhogen.
Hoe snel moet u zijn met overstappen?
Zorg ervoor dat u opzegt voordat de nieuwe verhoogde tarieven van kracht zijn, dan kunt u kosteloos overstappen.
Wilt meer weten? Informatie over de verschillende abonnementen vindt u ook hier: