21 mei 2019 – De rechter heeft uitspraak gedaan in de zaak waarin Ziggo (VodafoneZiggo) T-Mobile had aangeklaagd over misleidende uitingen rondom prijsverhogingen van abonnementen. Het is voor T-Mobile per direct verboden om de radiocommercial die daar over ging nog langer uit te zenden. Ze mogen de uitingen wel blijven gebruiken in banners op het internet en op social media.
VodafoneZiggo was van mening dat T-Mobile beweert dat ze geen prijsverhogingen doorvoeren in de reclame uitingen, terwijl ze wel een inflatiecorrectie doorvoeren. De reclame zou dan ook misleidend zijn volgens VodafoneZiggo. De rechter heeft hier nu dus uitspraak over gedaan.
Zowel VodafoneZiggo als T-Mobile geven aan verheugd te zijn met de uitspraak van de rechter. VodafoneZiggo legt met name de nadruk op het verbod van de radiocommercial van T-Mobile. T-Mobile legt de nadruk op dat de rechter niet heeft verboden om de banners nog te mogen gebruiken op social media en display uitingen op het internet. De specifieke onderbouwing van het vonnis wordt volgende week bekend gemaakt door de rechter.
T-Mobile heeft 24 uur de tijd om de radiocommercials te staken. Doen ze dat niet dan wordt T-Mobile een dwangsom van 50.000 euro per overtreden opgelegd, met een maximum van 500.000 euro.
Wilt u nog meer weten? Ga dan naar de website van T-Mobile of Ziggo.
Wilt u meer weten over de abonnementen van deze telecomaanbieders? Dat kan ook hier: