UPC verdwijnt als merknaam in 2015

19 januari 2015 – Dit jaar gaat de eigenaar van UPC en Ziggo, Liberty Global, de 2 Nederlandse bedrijven samenvoegen. Uiteindelijk verdwijnt hierdoor de merknaam UPC voor u als consument. Wanneer dit precies gaat gebeuren is nog niet bekend. Ziggo wordt de naam die straks blijft voortbestaan.

Het samenvoegen van de bedrijven is in 2015 begonnen. Het kabelnetwerk van UPC is hierin leidend. UPC klanten hoeven daarom niks te wijzigen om naar de digitale televisie te blijven kijken. Klanten van Ziggo moeten wel hun nieuwe ontvangstapparatuur instellen. Als u klant bent van Ziggo dan ontvangt u hiervan tijdig een brief. Ziggo doet dit namelijk in etappes. Na het opnieuw instellen krijgt u de beschikking over meer HD-kanalen en alle regionale omroepen. En tot slot krijgt u een ongecodeerd digitaal basispakket met de drie landelijke kanalen van NPO in HD-kwaliteit.

UPC klanten merken qua diensten eigenlijk niks van de samenvoeging. Maar zien alleen op administratief vlak iets veranderen. De naam UPC verdwijnt in de loop van het jaar van de factuur en wordt vervangen door Ziggo. Ook nieuwe decoders zullen dan uitgegeven worden namens Ziggo.

Vooralsnog kunt u de alles in 1 pakketten (internet, bellen en tv) en 2 in 1 pakketten (internet en tv) nog bij UPC en Ziggo afsluiten.

UPC verdwijnt als merknaam in 2015
Vindt u de informatie op deze pagina nuttig?