Ziggo blijft klanten verliezen aan KPN

6 april 2017 – Zo aan het begin van 2017 zijn de cijfers van de marktaandelen van Ziggo en KPN bekend. De korte conclusie is dat het voor Ziggo in 2016 geen heel goed jaar was. Ze verloren marktaandeel op de TV-markt. Dit stukje werd dankbaar overgenomen door de grootste concurrent KPN.

In totaal verloor Ziggo 1,1 procent marktaandeel, waarmee Ziggo eind 2016 nog wel steeds de grootste is in Nederland, maar momenteel een marktaandeel heeft van 53,6%. Het marktaandeel van KPN steeg met 1,2 procent naar 31,4%. Maar goed om te vermelden is dat Ziggo wel weer aan de beterende hand is. Het vierde kwartaal van 2016 ging aanzienlijk beter dan de andere kwartalen in 2016. En Ziggo verwacht zelf dat ze het klantverlies kunnen stoppen en weer kunnen groeien nu ze onderdeel zijn van VodafoneZiggo, waardoor ze beter in staat zijn om een completer pakket aan diensten aan te bieden. De 2 bedrijven kunnen elkaar gaan versterken. En iedereen zowel internet, tv en bellen voor thuis aan te bieden, maar ook een mobiel abonnement. Klanten profiteren daar ook extra van, met bijvoorbeeld Ziggo non stop. Daarnaast probeert Ziggo u te verleiden met gratis TV-zenders, zoals Ziggo Sport of HBO.

Alles in 1 aanbieders hebben meer verdiend
In 2016 hebben zowel KPN als Ziggo meer verdiend dan het jaar daarvoor. In totaal 4,3% meer dan in 2015. Alle aanbieders bij elkaar verdienden daardoor bijna 1,8 miljard euro. Dit komt voornamelijk door de prijsverhogingen die ze doorvoerden. Als reden gaven de aanbieders hiervoor dat ze moeten blijven investeren in het eigen netwerk. Daarnaast speelde ook de stijgende kosten voor het inkopen van TV-programma’s en zenders een rol.

Wilt u meer informatie? Ga dan naar de website van KPN of naar de website van Ziggo.

Wilt u meer informatie over de abonnementen van KPN of Ziggo? Dat kan ook op deze website:

Ziggo blijft klanten verliezen aan KPN
4.9 (98.57%) 42 stem(men)