27 juni 2017 – Ziggo heeft aangekondigd dat zij per 1 juli 2017 de regeling voor compensatie bij storingen wijzigen. Waarom deze wijziging? In oktober vorig jaar heeft Economische Zaken de regeling gewijzigd en per 1 juli gaan de nieuwe regels in. Wat is er belangrijk om te weten?
- Vanaf het moment dat een storing 12 uur duurt: vanaf dat moment telt de storing als één dag. Op dat moment heeft een abonnee van Ziggo recht op een compensatie ter hoogte van 1/30e deel van het maandbedrag.
- De minimale vergoeding bedraagt €1
- Ziggo heeft een aantal factoren aangewezen als overmacht, waardoor ze niet hoeven te compenseren. Het gaat hierbij om: een aardbeving, een terroristische aanslag, een oorlog of een overstroming.
- Ziggo hanteert een overgangsperiode tussen de oude en nieuwe regeling. Bij storingen na 1 juli en voor 15 augustus 2017 kunt u als abonnee van Ziggo nog een beroep doen op de oude regeling.
Hoe zag de oude regeling eruit?
Die was eigenlijk beter. Ziggo had namelijk een eigen vrijwillige compensatieregeling. En die ging in bij een storing van minimaal 24 uur. En daarbij kon het best redelijk oplopen. U kreeg dan namelijk één euro voor radio of tv, één euro voor elk extra TV pakket, en één euro voor Ziggo Mobiel. Daarbij gold dan ook nog dat u bij een internetaansluiting van minder dan 50 per maand €1 kreeg. Bij een internetabonnement tussen de €50 en €70 kreeg u €2. En als u een abonnement heeft die meer dan €70 kost per maand dan kreeg u €3 per dag. Met een maximum van €5 per dag bij multiplay.
Wilt u meer weten? Ga dan naar de website van Ziggo.
Wilt u meer weten over de abonnementen van Ziggo? Dat kan ook hier: