22 september 2017 – Ziggo en Telenet komen in 2018 met de Connect App. Deze app gaat klanten van Ziggo en Telenet helpen bij het verbeteren en monitoren van het Wifi netwerk zodat u daar als klant optimaal gebruik van kunt maken. Wanneer de app precies gelanceerd wordt is nog niet bekend, maar het zal gaan om begin 2018.
Wat doet de Connect App?
De Connect App gaat u helpen om aan te geven welk Wifi kanaal u het beste kunt gebruiken bij u in en rondom uw huis. Zodat u altijd het best mogelijke wifi signaal heeft om te gebruiken. De app geeft een waardering van het signaal aan op basis van verschillende mogelijkheden, zoals brownsen, streamen en e-mail binnen halen en lezen. Maar dat is niet alles, via de app kunt u ook uw vrienden of familie makkelijk toegang geven tot uw Wifi netwerk thuis als ze bij u op bezoek zijn. Maar u kunt deze toegang ook weer eenvoudig intrekken als u dat wilt. Zo houdt u goed het overzicht wie er allemaal toegang hebben.
Hoezo ineens de Connect app?
De app wordt uitgerold door Liberty Global in alle 21 markten waarin dit Britse bedrijf actief is. In Nederland is Liberty Global mede eigenaar van VodafoneZiggo waar ook Ziggo onder valt. De connect app werkt samen met de Connect Box. Dit is het nieuwste modem en router die momenteel door Ziggo aan klanten wordt geleverd.
Wifi bij Ziggo
Ziggo vindt stabiel en snel internet via Wifi belangrijk. Ze willen u als klant dan ook een zo goed mogelijk Wifi netwerk aanbieden voor thuis. Dit ziet u ook terugkomen in de Ziggo Power Promise waar ze op dit moment reclame mee maken. Hiermee is het mogelijk om een monteur langs te laten komen en alles bij u thuis zo optimaal mogelijk in te laten stellen, maar ook om tegen een scherpe prijs eventueel extra apparatuur aan te schaffen zodat de sterkte en het bereik van uw wifi netwerk in huis verbeteren.
Wilt u meer weten? Ga dan naar de website van Ziggo
Wilt u meer weten over de abonnementen van Ziggo? Dat kan ook hier: