Ziggo en KPN verstevigen hun positie

5 september 2017Ziggo en KPN hebben beide hun positie in het tweede kwartaal van 2017 verder verstevigd. Dit betekent dat het marktaandeel van zowel Ziggo als KPN is gegroeid in het tweede kwartaal.

Ziggo is de grootste aanbieder van Nederland met een marktaandeel van 43,5% als het gaat om het aantal aansluitingen. Ziggo heeft hiermee een stijging van 0,3% weten te behalen in het tweede kwartaal en heeft nu zo’n 3,2 miljoen abonnees.

Maar ook KPN zag het marktaandeel met ongeveer 0,3% stijgen tot een totaal van 40,5%. In totaal telt Nederland ongeveer 7,35 miljoen breedbandaansluitingen. Hiervan hebben KPN en Ziggo samen dus ruimschoots het merendeel in handen qua klanten.

Ziggo en KPN hebben dus vooral marktaandeel weten te veroveren van de kleinere spelers. Denk hierbij aan onder andere Tele2 en Online.nl. Het totaal aantal aansluitingen in de markt nam namelijk nauwelijks toe. Dit komt vooral doordat de markt aan het verzadigen is. Ondertussen heeft zo’n 94% van de huishoudens een breedbandaansluiting. Dus daar zit niet heel veel rek meer in. Voor 2017 wordt een totale groei van 1% verwacht als het gaat om het totale aantal aansluitingen. In 2016 groeide dit nog met 2,6% ten opzichte van 2015.

T-Mobile Thuis is wel een uitzondering als het gaat om de kleine aanbieders. Zij wisten namelijk 8.000 nieuwe klanten aan zich te bieden. Hun totale klantenbestand kwam hiermee op 184.000 uit. Oftewel zo’n 2,5% van de markt.

Wilt u meer weten? Ga dan naar de website van de aanbieder zelf. Wilt u meer weten over de abonnementen van de aanbieders? Dat kan ook hier:

Ziggo en KPN verstevigen hun positie
Vindt u de informatie op deze pagina nuttig?