17 februari 2018 – Ziggo heeft haar jaarcijfers over het jaar 2017 bekend gemaakt. En wat blijkt? Ziggo presteert inderdaad steeds beter. Het aantal vertrekkende klanten is in het laatste kwartaal erg afgenomen en dat is een goed teken voor Ziggo. In totaal verlieten er in het laatste kwartaal slechts 1600 klanten de provider. De overgebleven klanten, ruim 3,92 miljoen namen wel meer abonnementen af. Hierdoor is de omzet per klant gestegen. Op dit moment telt Ziggo dan ook 550.400 klanten met een standaard tv-abonnement en hebben ze ruim 3,36 miljoen klanten met een digitaal TV abonnement. Er kijken dus minder dan 14% van de klanten van Ziggo via analoog naar de TV-zenders.
Maar dat is niet alles, want ook het aantal internet abonnees steeg met ruim 23.600 naar 3,25 miljoen abonnees. Wel was er een daling qua vaste telefoonabonnementen. 1.700 abonnees stopten met hun vaste telefoonabonnement. De samenwerking tussen Vodafone en Ziggo werpt ook zijn vruchten af want er zijn steeds meer klanten die hun vaste diensten voor Thuis afnemen bij Ziggo en dat combineren met een mobiel abonnement bij Vodafone. En dat is niet zo gek, want dat levert u als klant enkele leuke gratis voordelen op, ook wel bekend als Ziggo non stop.
Hoe komt het dat het nu beter gaat met Ziggo? Dit komt voornamelijk doordat Ziggo investeert in de content, oftewel in de beschikbare programma’s en series. Zo kijkt u bij Ziggo exclusief naar de zender HBO en krijgt u gratis toegang tot Ziggo Sport met veel live sportwedstrijden, waaronder Formule 1. Dit alles zorgt ervoor dat er minder klanten zijn die weg gaan bij Ziggo.
Wilt u meer weten over de Ziggo jaarcijfers? Ga dan naar de website van Ziggo.
Wilt u meer weten over de abonnementen van Ziggo? Dat kan ook op deze website: