Ziggo klaagt T-Mobile aan

16 mei 2019Ziggo (VodafoneZiggo) daagt T-Mobile voor de rechter. Ze doen dit vanwege de reclames waarin T-Mobile zegt dat ze de prijzen van de internet en TV abonnementen niet verhogen terwijl dit volgens Ziggo wel het geval is.

Zowel Ziggo als KPN hebben onlangs aangekondigd dat ze hun prijzen voor internet en TV en alles in 1 pakketten verhogen met in sommige gevallen een euro per maand en in andere gevallen tot maar liefst 2,50 euro per maand. T-Mobile speelde hier op in met een campagne op onder andere TV en internet waarin ze zeggen dat T-Mobile geen prijsverhoging doorvoert in tegenstelling tot Ziggo en KPN. Dit alles met als doel om de klanten van KPN en Ziggo te verleiden om over te gaan stappen naar T-Mobile internet en TV of alles in 1.

VodafoneZiggo vindt dit echter misleidende reclame en daagt T-Mobile nu voor de rechter. T-Mobile heeft de prijzen wel verhoogd vindt Ziggo. Net als de andere telecomaanbieders voert T-Mobile namelijk een inflatiecorrectie door waardoor de prijzen per maand met 1,7% stijgen. Een verhoging van 1,17 euro per maand. Tijdens de overname van Tele2 door T-Mobile heeft T-Mobile toegezegd dat ze de komende jaren de prijzen niet verhogen als het gaat om de diensten vast internet of tv. Dit moesten ze doen om de media autoriteiten gunstig te stemmen om de overname goed te keuren.

De reclame uitingen zijn wat Ziggo betreft dan ook misleidend en incompleet. Het is nog niet bekend wanneer de rechter precies uitspraak doet over deze zaak.

Wilt u meer weten over de Ziggo abonnementen? Ga dan naar de website van Ziggo.
Wilt u meer weten over de diverse pakketten? Dat kan ook hier: