9 maart 2017 – Ziggo heeft de afgelopen jaren bij sommige klanten maandelijks teveel in rekening gebracht. Ziggo heeft deze week toegegeven dat er fouten zijn gemaakt. Het ging hierbij om abonnementen van klanten die binnen de abonnementen van Ziggo een ander abonnement kozen. Het oude abonnement had in deze gevallen gestopt moeten worden, maar dat gebeurde niet. Hierdoor ontvingen de klanten twee rekeningen.
Maar Ziggo heeft haar fout toegegeven aan Telegraaf. Ze geven nu aan dat ze op eigen initiatief een handvol mensen heeft gecompenseerd voor de schade nadat de fout werd ontdekt. Maar het juridisch adviesbureau Aliter Melius heeft daarna nog 75 meldingen ontvangen van klanten die ook aangeven onterechte incasso’s te hebben ontdekt. En de kans is aanwezig dat er nog meer klanten van Ziggo hetzelfde hebben meegemaakt, zonder dat ze het direct door hebben gehad, omdat de rekening per automatische incasso wordt betaald.
In het eerste geval, waardoor dit nu zo groots in het nieuws is, is ruim €3000 terug betaald, maar wel pas na een dagvaarding. Bent u dus overgestapt naar een ander abonnement bij Ziggo? Dan is het de moeite waard om hier nog even uw rekeningen op na te kijken.
Wilt u meer informatie? Ga dan naar de website van Ziggo. Bent u klant bij Ziggo en wilt u overstappen of wilt u meer informatie over de abonnementen van Ziggo? Dat kan hier: