Ziggo Mobiel stopt

19 april 2017Ziggo is gestopt met het aanbieden van mobiele abonnementen vanuit het merk Ziggo. Als u nu op de website van Ziggo gaat naar het gedeelte over mobiele abonnementen, dan ziet u dat het niet meer mogelijk is om een nieuw Ziggo abonnement af te sluiten. Dit heeft natuurlijk te maken met de samenwerking tussen Ziggo en Vodafone. En dat is niet gek. Beide partijen kunnen daardoor veel beter doen waar ze echt goed in zijn. Voor Ziggo is dat alles in 1 met internet, bellen en TV en voor Vodafone zijn dat mobiele abonnementen.

Is een Ziggo 4 in 1 pakket dan niet meer mogelijk? Oftewel een abonnement waarbij u alle diensten afneemt bij 1 aanbieder. Ja en nee. In de letterlijke zin is het niet meer mogelijk om al deze diensten nu af te nemen vanuit het merk Ziggo. Ziggo alles in 1 blijft, maar Ziggo mobiel stopt. Maar u kunt natuurlijk wel kiezen voor een Vodafone mobiel abonnement. Dan zit u eigenlijk ook bij hetzelfde bedrijf, omdat de 2 bedrijven nu samen een joint venture zijn. En als u dat doet dan profiteert u ook direct van enkele voordelen, namelijk Ziggo non-stop / Vodafone non-stop. Beiden houden hetzelfde in. Door deze abonnementen allebei af te nemen krijgt u leuke extra’s, zoals een verdubbeling van uw mobiele data, een extra zenderpakket naar keuze en een pakket voor Veilig Internet. Dus dat is helemaal nog geen slechte keuze.

Bent u momenteel Ziggo Mobiel klant, oftewel een bestaande klant? Dan kunt u gewoon nog gebruik blijven maken van uw mobiele abonnement natuurlijk. De verwachting is wel dat VodafoneZiggo u dan later dit jaar een speciaal aanbod doet, zodat u dan een aantrekkelijk Vodafone mobiel abonnement af kunt nemen. Als u dat nu al wilt dan kunt u dat ook aanvragen. Er verandert dan overigens niet echt heel veel, want het Ziggo Mobiel netwerk maakt nu ook al gebruik van het netwerk van Vodafone.

Wilt u meer informatie? Ga dan naar de website van Ziggo.

Wilt u meer informatie over de pakketten van Ziggo? Dat kan ook hier: