Ziggo stopt met activeren losse smartcards

19 december 2016Ziggo heeft aangegeven te stoppen met het activeren van losse smartcards. Tenminste als het gaat om hele nieuwe smartcards en smartcards die tweedehands zijn verkregen, zoals via Marktplaats.

Bent u al klant bij Ziggo en heeft u losse smartcards? Dan hoeft u zich geen zorgen te maken, want dan verandert er voor u nu helemaal niks. U kunt gewoon TV blijven kijken met de smartcards die al zijn geregistreerd en geactiveerd. En mocht uw smartcard uitvallen, dan is er ook niks aan de hand, want dan stuurt Ziggo u gewoon het gebruikelijke signaal voor heractivatie naar de smartcard. Dit kan Ziggo op afstand doen (zoals u misschien wel weet).

Bent u een klant uit het voormalige Ziggo verzorgingsgebied (voor de fusie met UPC), dan kunt u tot maximaal 5 smartcards aan uw abonnement voor de TV koppelen. Heeft u op dit moment minder dan 5 smartcards gekoppeld? Dan kunt u geen nieuwe meer toevoegen. Is het dan helemaal niet meer mogelijk om een nieuwe smartcard toe te voegen? Jawel, maar dit kan alleen nog via het nieuwe huurmodel dat Ziggo momenteel hanteert.

Bent u een oud klant van UPC? Dan hoeft u zich geen zorgen te maken, want u heeft nooit de mogelijkheid gehad om een zelf gekochte smartcard te koppelen aan uw TV-abonnement. UPC hanteerde namelijk altijd al het model waarbij u een smartcard moest huren.

Wilt u meer informatie? Ga dan naar de website van Ziggo.

Wilt u de abonnementen van Ziggo met elkaar vergelijken? Dat kan op deze website: