Ziggo stopt met Ziggo Bapp en UPC Phone app

27 maart 2016Ziggo heeft aangekondigd dat ze eind april stoppen met het ondersteunen van de bel apps Ziggo Bapp en UPC Phone App. Met deze 2 apps kunnen klanten van Ziggo (en voorheen UPC) buitenhuis via de mobiele telefoon opnemen als er gebeld wordt op de vaste lijn thuis. Hierdoor was het mogelijk om bijvoorbeeld in het buitenland als u een wifi verbinding heeft te bellen tegen het tarief van de vaste lijn van Ziggo. De reden van het stoppen is eenvoudig: er wordt te weinig gebruik van gemaakt geeft Ziggo aan. De stekker gaat definitief uit beide apps op 29 april 2016. Daarna zullen de installaties en apps niet meer werken. Er komt ook geen vervangende app. Deze functionaliteit verdwijnt daarmee voor Ziggo klanten.

Via Ziggo Bapp kunnen alleen uitgaande gesprekken gevoerd worden. De app voor de voormalig UPC klanten kon wel ook inkomende gesprekken beantwoorden. Dit kon op een smartphone of tablet.

Of de lage populariteit echt de reden is, is wellicht wat twijfelachtig. Het moederbedrijf van Ziggo heeft tenslotte een akkoord met Vodafone over het samenvoegen van de Nederlandse activiteiten. En in een verder stadium kunnen deze apps Vodafone flink in de weg zitten. Vodafone verkoopt namelijk juist aanvullende abonnementen om vanuit het buitenland tegen een gunstig tarief te kunnen bellen. En dan zou het vervelend zijn als het via Ziggo nog goedkoper of gratis kan.

Wilt u meer weten over de abonnementen van Ziggo of Vodafone? Ga dan naar de website van Ziggo of de website van Vodafone. Wilt u de abonnementen met elkaar vergelijken? Dat kan ook op deze website: