Ziggo tweestapsverificatie nog niet mogelijk

3 april 2018 – Nadat vorige week bekend werd dat honderdduizenden mailadressen en wachtwoorden van Nederlanders op straat liggen is er bij Ziggo steeds meer vraag naar een betere beveiliging van e-mail. Naar aanleiding van de gehackte mails en wachtwoorden raadden verschillende experts aan om het wachtwoord van belangrijke inloggegevens te wijzigen en dit in de toekomst ook met enige regelmaat te herhalen. Maar ook door tweestapsverificatie aan te zetten daar waar mogelijk. Meerdere belangrijke internetdiensten hebben deze stap al ondernomen of hadden dit al beschikbaar zoals Twitter en Facebook. Wat is tweestapsverificatie? Dat betekent dat u na het inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord nog een code krijgt toegestuurd op uw mobiele telefoon bestaande uit een aantal cijfers. Deze cijfers moet u vervolgens intypen bij het inloggen en alleen als dat juist gebeurd krijgt u toegang.

In Nederland is Ziggo een van de grootste aanbieders van internet, maar het gebruiken van de tweestapsverificatie is helaas nog niet mogelijk. Als klanten er vragen over stellen dan geeft het bedrijf aan dat een goede beveiliging mogelijk is door gebruik te maken van een sterk wachtwoord. In het verleden is dit echter niet altijd even goed geborgd geweest. Want voor de fusie met UPC was het mogelijk om ook een ‘zwak wachtwoord’ te blijven gebruiken. Bent u al langere tijd klant bij Ziggo? Dan is het verstandig om uw wachtwoord te wijzigen en te versterken. De tweestapsverificatie heeft Ziggo wel op de planning staan voor later dit jaar.

Wilt u meer informatie? Ga dan naar de website van Ziggo.
Wilt u meer informatie over de abonnementen van Ziggo? Dat kan ook hier: