Ziggo verbetert het eigen netwerk

3 juni 2017 – De komende weken en maanden gaat Ziggo in verschillende regio’s in Nederland verbeteringen doorvoeren in het eigen netwerk. Zoals bij de klanten van Ziggo bekend zal zijn hebben ze aangekondigd dat ze de prijzen per 1 juli 2017 omhoog gaan doen. Als reden hiervoor wordt onder andere gegeven dat ze continu moeten blijven investeren in het netwerk om de kwaliteit steeds te kunnen verbeteren. Maar dat doen ze dus ook echt bij Ziggo. Ze monitoren continu de prestaties en voeren verbeteringen door als dat nodig is. Met zijn allen kijken we naar steeds meer zenders, in een hogere kwaliteit. En daarom moeten er wat instellingen worden aangepast.

Bent u klant bij Ziggo? Dan ontvangt u van Ziggo zelf een e-mail met een aankondiging van de werkzaamheden, meestal zo’n 2 weken van tevoren. De werkzaamheden zullen in de nachtelijke uren worden uitgevoerd waardoor de hinder tot het minimale wordt beperkt. De meeste mediaboxen en tv’s nemen de wijziging van instellingen binnen 5 minuten geruisloos over. Nadat de netwerkklus is gedaan ’s nachts is het wel verstandig om de volgende ochtend even de boel te checken:

  • Ziet u alle zenders nog?
  • Is de beeldkwaliteit hetzelfde? Ziet u geen blokken of strepen?
  • Is uw favorietenlijstje nog in tact?
  • Stel de geplande opnames even opnieuw in. Deze zullen verloren gaan door de update van het netwerk.

Is het niet goed gegaan? Kijk dan op de website van Ziggo voor het stappenplan dat u kunt volgen. Als u er niet uitkomt kunt u altijd contact met ze opnemen. Via een vaste lijn op 1200. Of via uw mobiele telefoon belt u naar 0900 – 1884.

Voor meer informatie: ga naar de Ziggo website. Wilt u meer informatie over de pakketten? Dat kan ook hier: