Ziggo verliest alles in 1 klanten, KPN groeit

25 augustus 2015Uit onderzoek van Telecompaper blijkt dat het marktaandeel van Ziggo voor alles in 1 pakketten het afgelopen jaar met 4% gedaald is. Ziggo verloor door de fusie in totaal ruim 56.000 klanten. Het aandeel van KPN nam toe met 3%. KPN is de tweede grootste aanbieder van alles in 1 producten in Nederland en heeft momenteel een marktaandeel van 25%.

In totaal hebben 4,6 miljoen (dit is 61%) huishoudens momenteel een abonnement op een alles in 1 pakket. Dit betekent dat ze de diensten internet, bellen en tv afnemen in één abonnement en hierdoor profiteren van prijsvoordeel. Het blijkt dat consumenten bij het kiezen voor een alles in 1 pakket het zwaarst wegen aan de maandelijkse kosten. 40% van de ondervraagden in het onderzoek van Telecompaper geeft aan dat ze dat het belangrijkste vinden. Maar ook de betrouwbaarheid van de verbinding (met een score van 31%) en het imago van de aanbieder worden belangrijker.

Er zijn steeds meer mensen die kiezen voor een alles in 1 pakket. Vorig jaar had 56% van de huishoudens een alles 1 in pakket. Nu is dat dus 61%. De grootste stijging komt uit de huishoudens met samenwonenden zonder kinderen. 39% van deze huishoudens heeft momenteel een alles in 1 pakket. Vorig jaar was dit nog 35%.

Vindt u kosten ook het belangrijkste aspect? De 3 goedkoopste alles in 1 pakketten van dit moment zijn (al vanaf €32 per maand):

Bent u ontevreden over Ziggo? Veel mensen kiezen voor de kwaliteit van KPN. Wilt u meer informatie? Ga dan naar de website van KPN.

Wilt u alle pakketten onderling met elkaar vergelijken? Dat kan op onze homepage.

Ziggo verliest alles in 1 klanten, KPN groeit
Vindt u de informatie op deze pagina nuttig?