Ziggo voert weer een prijsverhoging door

13 mei 2015Ziggo kondigt vandaag opnieuw een prijsverhoging aan. Deze prijswijziging treft voornamelijk voormalig UPC-klanten. Het gaat hierbij om de voormalige UPC Basis, Power en Extra Power pakketten. Zo laat Ziggo weten.

De prijsstijging varieert van 1 tot 2 euro per maand. In een enkel geval valt de prijs 5 cent lager uit per maand door een pakketcombinatie. De huidige pakketten Start, Complete en Max worden niet in prijs verhoogd.

De verhoging van 2 euro per maand geldt voor de volgende pakketten en abonnementen:

  • 2-in-1 Basis Pakket
  • 2-in-1 Extra Power Pakket
  • 2-in-1 Extra Power Pakket met Horizon
  • 2-in-1 Power Pakket
  • 2-in-1 Power Pakket met Horizon
  • Alles-in-1 Extra Power Pakket met Horizon
  • Alles-in-1 Power Pakket met Horizon
  • Internet & Kabel TV

De verhoging van 1 euro per maand geldt voor de volgende pakketten en abonnementen:

  • 3-in-1 Voordeelpakket
  • 3-in-1 Basis Pakket
  • 3-in-1 Extra Power Pakket
  • 3-in-1 Power Pakket
  • Alles-in-1 Basis Pakket
  • Alles-in-1 Extra Power Pakket
  • Alles-in-1 Power Pakket
  • Alles-in-1 Power Pakket met Horizon + Film1

Ook de tarieven voor het bellen veranderen. Het binnenlandse gesprekstarief voor bellen naar vast en mobiel gaat met €0,01 omhoog naar €0,10 per minuut. Sommige tarieven voor bellen naar het buitenland veranderen ook per 1 juli 2015. Op de website van Ziggo vindt u per land het nieuwe tarief.

Waarom wijzigen de tarieven?
Ziggo geeft hierop het volgende antwoord: ze investeren continu in de verbetering van de diensten. De kosten voor het uitvoeren stijgen voor Ziggo. Een deel van deze hogere kosten worden aan u doorberekend als klant.

Welke wijzigingen gelden voor u?
U krijgt persoonlijk bericht van Ziggo over de wijzigingen die voor u gelden. Dit kan per brief of e-mail zijn.

Vindt u Ziggo te duur worden en wilt u opzeggen?
Dat is geen probleem. U kunt tot 1 juli 2015 kosteloos opzeggen. U kunt hier de verschillende aanbieders vergelijken van een alles in 1 pakket.

U heeft in april ook al een prijsverhoging gehad, en nu weer. Waarom?
Ziggo zegt hierover het volgende: de wijziging van 1 april had betrekking op bepaalde zenders. Sommige zenders werden duurder. Andere voordeliger. Per 1 juli wijzigen de prijzen van de pakketten. Het kan hierdoor helaas wel voorkomen dat de totale prijs op uw factuur nu voor de 2e keer in korte tijd wordt verhoogd.

Bron: Ziggo

Wilt u de pakketten van Ziggo onderling vergelijken? Dat kan ook op deze website: